Skip to content
Logo BBE menu

Newsletter

Polityka Prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU BIZNESBAZAR.PL

Dokument obowiązuje od: [25.10.2015]. 

1. ADMINISTRATOR I DANE KONTAKTOWE

  1. Administratorem danych osobowych jest BBS Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  z siedzibą w Katowicach, przy ul. Kolistej 25/319, 40-486 Katowice, posiadająca NIP 9542887895, REGON, 541709389, KRS 0001172332, adres poczty elektronicznej do kontaktu w sprawach danych: [kontakt@biznesbazar.pl], numer telefonu: [telefon] (dalej: Administrator).
  2. Administrator nie powołał inspektora ochrony danych, korespondencję w sprawach danych należy kierować na adres wskazany powyżej z dopiskiem „ochrona danych”.

2. ZAKRES I KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH

Przetwarzamy w szczególności:

  • Dane identyfikacyjne i kontaktowe: imię, nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, NIP (w przypadku przedsiębiorców), adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny,
  • Dane transakcyjne: dane zamówień, płatności, numery dokumentów księgowych, historia zakupów produktów cyfrowych,
  • Dane biznesowe do usług pośrednictwa i wycen: opis przedsiębiorstwa, branża, skala działalności, wskaźniki finansowe, struktura własnościowa, podstawowe dane publiczne (np. KRS/CEIDG), informacje operacyjne przekazywane w formularzach,
  • Dane konta użytkownika: identyfikator konta, ustawienia, historia aktywności w serwisie.
  • Dane komunikacyjne: treść wiadomości, notatki z konsultacji, zgłoszenia serwisowe.
  • Dane techniczne i eksploatacyjne: identyfikatory urządzeń, adres IP, znaczniki czasu, zdarzenia w serwisie, podstawowe dane lokalizacyjne, dane dotyczące plików „ciasteczek” (tzw. cookies) i podobnych technologii.

Prosimy, aby nie przekazywać danych szczególnych kategorii (np. informacji o zdrowiu, poglądach, przynależnościach, danych biometrycznych), tajemnic prawnie chronionych (np. tajemnica przedsiębiorstwa osób trzecich) ani danych osobowych osób trzecich bez ich podstawy prawnej.

3. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA

Przetwarzamy dane w następujących celach i na następujących podstawach:

  1. Realizacja umowy lub działań na żądanie przed zawarciem umowy – art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia (UE) 2016/679:
    • umawianie i przeprowadzanie konsultacji biznesowych (przedpłata, zmiana terminu, rozliczenia),
    • pośrednictwo w sprzedaży przedsiębiorstw (obsługa zapytań, wstępna kwalifikacja, kojarzenie stron),
    • szybka „wycena w 5 minut” (świadczenie usługi informacyjnej),
    • pośrednictwo w wycenie precyzyjnej (pozyskanie danych i przekazanie do wykonawców),
    • sprzedaż i dostarczanie produktów cyfrowych oraz obsługa konta użytkownika.
  2. Wypełnienie obowiązków prawnych – art. 6 ust. 1 lit. c: rozliczenia podatkowe i rachunkowe, odpowiedzi na wnioski organów, realizacja praw konsumenta.
  3. Prawnie uzasadniony interes Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f: zabezpieczenie roszczeń, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, zapewnienie bezpieczeństwa serwisu, zapobieganie nadużyciom, prowadzenie analiz statystycznych i jakościowych, doskonalenie usług, ograniczona komunikacja bezpośrednia do osób prowadzących działalność gospodarczą (informacja handlowa własnych usług), dopasowanie treści w serwisie (profilowanie niepowodujące skutków prawnych).
  4. Zgoda osoby, której dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. a: zapis do Newslettera e-mailowego, zgody marketingowe (poczta elektroniczna/telefon), udział w ankietach, wykorzystanie zewnętrznych narzędzi automatycznego przetwarzania i przekazywania danych do państw trzecich w module „wycena w 5 minut” (szczegóły w pkt 6 i Załączniku nr 1).

W module „wycena w 5 minut” korzystamy z narzędzi przetwarzania automatycznego (tzw. sztuczna inteligencja i automatyzacje). Wynik ma charakter szacunkowy i informacyjny – nie stanowi porady prawnej, podatkowej ani oferty.

4. ODBIORCY DANYCH

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane na nasze zlecenie i wyłącznie zgodnie z naszymi poleceniami, w szczególności:

  • dostawcom usług informatycznych (hosting, utrzymanie, poczta, narzędzia analityczne, automatyzacje),
  • operatorowi płatności PayPro S.A. (Przelewy24) – na potrzeby realizacji płatności,
  • dostawcom technologii wykorzystywanych w module „wycena w 5 minut” (m.in. OpenAI, Make – grupa Celonis),
  • firmom doradczym i rzeczoznawcom (w zakresie pośrednictwa w wycenie precyzyjnej),
  • kancelariom prawnym, podmiotom księgowym, audytorom,
  • uprawnionym organom publicznym – gdy obowiązek wynika z przepisów prawa.

Aktualna lista głównych dostawców technologii i odbiorców przetwarzających stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Polityki i jest utrzymywana na stronie serwisu. Przed rozpoczęciem korzystania z narzędzi z Załącznika nr 1 zawieramy umowy powierzenia przetwarzania danych.

5. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

W związku z korzystaniem z niektórych narzędzi (np. dostawcy rozwiązań przetwarzania automatycznego) dane mogą być przekazywane do państw trzecich (w szczególności Stany Zjednoczone). W takim przypadku stosujemy mechanizmy wymagane przez prawo Unii Europejskiej, w tym standardowe klauzule umowne Komisji Europejskiej, a gdy to możliwe – przetwarzanie w centrach danych na terenie Unii Europejskiej oraz dodatkowe środki techniczne (pseudonimizacja, ograniczenie zakresu danych). Informacje o konkretnych transferach i środkach zabezpieczeń znajdują się w Załączniku nr 1.

6. ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE I PROFILOWANIE

  1. W serwisie wykorzystujemy dopasowanie treści i podstawowe profilowanie w oparciu o historię aktywności lub dane konta, aby dostarczać trafniejsze treści i oferty. Działania te nie wywołują skutków prawnych ani w podobny sposób nie wpływają istotnie na użytkowników.
  2. Moduł „wycena w 5 minut” obejmuje automatyczne przetwarzanie danych (w tym przy pomocy technologii sztucznej inteligencji). Wynik stanowi wstępną ocenę opartą na przekazanych danych i publicznych wskaźnikach, ma charakter orientacyjny i nie zastępuje analizy eksperckiej. Do działania modułu nie jest wymagane podawanie danych osobowych – zalecamy anonimizację lub przekazywanie danych zagregowanych.
  3. Przekazanie danych do narzędzi wykazanych w Załączniku nr 1 dla potrzeb szybkiej wyceny odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) wyrażanej w formularzu modułu.

7. OKRESY PRZECHOWYWANIA DANYCH

  • dane konta i relacji umownej – przez czas trwania umowy, a po jej zakończeniu przez okres przedawnienia roszczeń (co do zasady do 6 lat),
  • dokumentacja księgowa – przez okres wymagany przepisami (co do zasady 5 lat od końca roku podatkowego),
  • dane przekazane w module „wycena w 5 minut” – do momentu wycofania przez użytkownika zgody na przetwarzanie lub do momentu złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,
  • dane marketingowe (Newsletter, zgody na komunikację) – do czasu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu,
  • dane niezbędne do zabezpieczenia lub dochodzenia roszczeń – do upływu okresu przedawnienia.

8. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Przysługują Państwu: 

  • prawo dostępu do danych, 
  • ich sprostowania, 
  • usunięcia („bycia zapomnianym”), 
  • ograniczenia przetwarzania, 
  • przenoszenia danych, 
  • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na uzasadnionym interesie, 
  • prawo cofnięcia zgody (w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania sprzed cofnięcia),
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

9. DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH

Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do świadczenia usług wymagających identyfikacji (konsultacje, konto, płatności, pośrednictwo, zakupy produktów cyfrowych). W zakresie Newsletter i zgód marketingowych podanie danych jest dobrowolne.

10. PLIKI „CIASTECZKA” I PODOBNE TECHNOLOGIE

  1. Strona Administratora używa plików „cookies”.
  2. Portal nie zbiera w sposób automatyczny żadnych danych, z wyjątkiem danych zawartych w plikach cookies podczas samego korzystania z Portalu. 
  3. Pliki cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez Portal i przechowywane na komputerze Klienta zawierające pewne informacje związane z korzystaniem przez Klienta z Portalu. 
  4. Pliki cookies wykorzystywane są przez Portal w celu obsługi Portalu i zapewnienia możliwości udostępnienia Klientowi interesujących informacji oraz podczas procesu zakupowego, np. w celu zapamiętywania dokonanych przez Klienta zakupów. 
  5. Pliki Cookies wykorzystywane przez Portal mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały. 
  6. Tymczasowe pliki cookies są przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony). Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Klienta.
  7. Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania przez Klienta z Portalu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z Portalu.  Klient może usunąć stałe pliki cookies w dowolnym momencie. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Klienta.
  8. Portal wykorzystuje pliki cookie w następujących celach:
  9. cookie własne:
  • dostosowania zawartości Portalu do preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania z Portalu,
  • rozpoznania urządzenia Klienta oraz jego lokalizację i odpowiednio wyświetlenia strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb
  • zapamiętania ustawień wybranych przez Klienta i personalizacji interfejsu Klienta, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Klient,
  • zapamiętania historii odwiedzonych stron w Portalu w celu rekomendacji treści,
  • uwierzytelniania Klienta w Portalu i zapewnienia sesji Klienta w Portalu,
  • utrzymania sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Portalu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  • poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Portalu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki,
  • optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.
  • Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych
  • dostosowania zawartości stron internetowych Portalu do preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Portalu. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Klienta i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  • zapamiętania lokalizacji Klienta,
  • poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Portalu, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Klienta z uwzględnieniem jego lokalizacji.
  • tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci Portalu korzystają ze stron internetowych Portalu, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  • zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności Portalu
  1. cookie zewnętrzne:
  • zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics [administrator cookies: Google Inc z siedzibą w USA]
  • wykorzystania funkcji interaktywnych w celu popularyzacji Portalu za pomocą Mediów społecznościowych:Facebook.com [administrator cookies: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii]
  • Realizacji płatności: przelewy24.pl [administrator cookies: PayPro S.A.]
  1. W każdym wypadku Klient może zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć stałe pliki cookies, wykorzystując stosowne opcje przeglądarki internetowej. W razie problemów doradzamy skorzystać z pliku pomocy przeglądarki lub skontaktować się z producentem przeglądarki, z której korzysta Klient.
  2. Portal korzysta z Google Analytics, usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, Inc. („Google”). Google Analytics używa „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na komputerze Klienta w celu umożliwienia witrynie przeanalizowania sposobu, w jaki użytkownicy z niej korzystają. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny przez Klienta (włącznie z jego adresem IP) będą przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Google będzie korzystała z tych informacji w celu oceny korzystania z witryny przez Klienta, tworzenia raportów dotyczących ruchu na stronach dla operatorów witryn oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na witrynach internetowych i korzystaniem z Internetu. Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google. Google nie będzie łączyła adresu IP Klienta z żadnymi innymi danymi będącymi w jej posiadaniu. Klient może zrezygnować z cookies wybierając odpowiednie ustawienia na przeglądarce, jednak należy pamiętać, że w takim przypadku korzystanie z wszystkich funkcji witryny może okazać się niemożliwe Korzystając z Portalu Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Google dotyczących go danych w sposób i w celach określonych powyżej. Jeśli Klient nie chce, by jakiekolwiek jego dane zostały udostępnione Google Analytics może zainstalować odpowiedni dodatek do swojej przeglądarki.
  3. Obok plików cookies Portal może również gromadzić dane zwyczajowo zbierane przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów lub plików dziennika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której Klient wszedł na Portal. Niektóre podstrony w ramach Portalu oraz inne środki komunikacji z Klientem mogą zawierać tzw. „web beacons” (tzw. elektroniczne obrazki). Web beacons pozwalają na otrzymanie informacji takich jak np. adres IP komputera, na który załadowana została strona, na której web beacon został zamieszczony, adres URL strony, czas załadowania strony, rodzaj przeglądarki, jak również informacje zawarte w cookies, w celu oceny efektywności naszych reklam. Dane te będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu Klientów Portalu. Dane te nie będą łączone z przekazanymi przez Klienta danymi osobowymi.
  4. Portal może wykorzystywać podane powyżej informacje za zgodą Klienta do przysyłania mu informacji o produktach, usługach, ofertach i możliwości otrzymywania Newslettera. W przypadkach, gdy informacje te przekazywane będą drogą elektroniczną, będą one wysyłane wyłącznie w przypadku, gdy Klient wyraził na otrzymywanie ich w takiej formie.
  5. Klient ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki.  Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

11. ŹRÓDŁA DANYCH

Dane pozyskujemy bezpośrednio od użytkowników, a także – w zakresie usług pośrednictwa i wycen – z publicznych rejestrów (np. KRS/CEIDG), z komercyjnych baz danych oraz od partnerów (pośrednicy, rzeczoznawcy) – zgodnie z prawem.

12. ODBIORCY TREŚCI I POUFNOŚĆ

W usługach pośrednictwa Administrator może przekazywać wybrane informacje potencjalnym kontrahentom (np. zainteresowanym nabywcom, rzeczoznawcom) wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celu, z poszanowaniem tajemnicy handlowej i po zastosowaniu środków zabezpieczenia (umowy poufności, pseudonimizacja danych osobowych).

13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator może aktualizować Politykę w szczególności w przypadku zmiany przepisów, narzędzi, usług lub odbiorców danych. O zmianach poinformujemy w serwisie z odpowiednim wyprzedzeniem.
  2. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia (UE) 2016/679, ustawy o ochronie danych osobowych oraz właściwych ustaw sektorowych (w tym o rachunkowości, prawach konsumenta, świadczeniu usług drogą elektroniczną i prawie komunikacji elektronicznej).